zondag 4 december 2016

Sinterklaasfeest!



Hoor, wat kraakt daar op de zolder, hoor wat kraakt daar op het dak?
Kijk, een schaduw achter ‘t venster, kijk een schaduw in de nacht!
Ik ruik chocolade, ik ruik vers gebakken koek.
en ik kan het raden, ja ik weet genoeg: Sinterklaas zal komen, ik weet het zeker.
‘k Hoor zijn paard al komen van honderd kilometer.
Zwarte Piet zal komen, hij las mijn brief.
Ze zullen me verwennen want ik ben zo lief!

Eindelijk was het zover... Sinterklaas kwam samen met zijn
Zwarte Piet & Zwarte Miet op bezoek in de zaal.

Het kleur van de dag was rood! Het lievelingskleur van de Sint!


Ik zat op het puntje van mijn stoel, het was zo spannend.
En ik ging op mijn tenen staan, ik was verlangend.
Naar die ene grote dag dat ik Sinterklaas  ontmoeten mocht,
Ooooh het was zo spannend!

Sinterklaasfeest




Sinterklaas een handje geven
en een poosje bij hem staan
en een liedje voor hem zingen:
ik heb het allemaal gedaan.


Maar een zoen….
dat durf ik niet te doen.
Ook al zegt hij tegen mij:
je krijgt een pakje in je schoen
al dat lange witte haar
voelt zo raar.

Zwarte Piet een handje geven
en mijn mooiste tekening
en vertellen dat ik  ‘s avonds
ook voor hem een liedje zing…
En een zoen voor Zwarte Piet?
Ja hoor want die kriebelt niet.

Nannie Kuiper



Geen opmerkingen:

Een reactie posten